Fra innholdstrategi og krisekommunikasjon til SEO og digital synlighet: Vi har erfaringen og kompetansen til å hjelpe deg med å skape god kommunikasjon, både eksternt og internt, og skape bedre synlighet for din virksomhet.

Våre tjenester innen PR, kommunikasjon og innholdsmarkedsføring

Her kan du lese mer om det brede spekteret av kommunikasjonstjenester som What’s The Story AS kan tilby for å hjelpe din merkevare eller virksomhet til å vokse og blomstre.

Fra innholdstrategi og krisekommunikasjon til SEO og digital synlighet: Vi har erfaringen og kompetansen til å kunne hjelpe deg med å skape god kommunikasjon, både eksternt og internt, og skape bedre synlighet og tydelige budskap for din virksomhet.

Vi hjelper deg med å definere dine kommunikasjonsmål, identifisere din målgruppe, hvilke kanaler du trenger for å nå dem og utforme en effektiv plan for å engasjere dem og fremme din merkevare.

Innholdsmarkedsføring - content marketing

Innholdsmarkedsføring, historiefortelling, brand story, merkevareinnhold, betalt annonsørinnhold - kjært barn har mange navn. Innholdsmarkedsføring - eller content marketing - er en effektiv kommunikasjonsform som låner fra journalistikkens verktøykasse. Innholdsmarkedsføring i form av artikler kan ha stor positiv effekt på merkevarens eller bedriftens digitale synlighet. Innholdet kan gi god SEO-effekt på egne nettsider, være godt, delbart og engasjerende innhold i sosiale medier, eller du kan kjøpe distribusjon via løsninger for annonsørinnhold i både riksmedia og lokale aviser, med gode muligheter for spesifikk målretting mot ønskede målgrupper, og ofte rimeligere enn du skulle tro.

Ta kontakt for tilbud om innholdsmarkedsføring og content marketing..

Innholdstrategi og kommunikasjonsstrategi

Vi kan utvikle skreddersydde innholds- og kommunikasjonsstrategier for merkevarer og bedrifter i Norge. Vi hjelper deg med å definere dine kommunikasjonsmål, identifisere din målgruppe, hvilke kanaler du trenger for å nå dem og utforme en effektiv plan for å engasjere dem og fremme din merkevare.

Ta kontakt for tilbud om strategiprosesser for innhold og kommunikasjon.

Kommunikasjonsplaner og rammeverk

Som erfarne kommunikasjonseksperter kan vi hjelpe deg med å utforme kommunikasjonsplaner og lage rammeverk som skaper verdi for deg og din virksomhet. Dette vil sikre at alle dine kommunikasjonsaktiviteter er godt koordinerte og i tråd med kommunikasjonsstrategien og dine overordnede forretningsmål.

Ta kontakt for tilbud om bistand med kommunikasjonsplaner, strategisk forankring for kommunikasjon og rammeverk.

Krisekommunikasjon og pressehåndtering

I blant oppstår situasjoner som stiller ekstreme krav til hvordan din virksomhet skal kommunisere. Hvis det oppstår en krise, kan kommunikasjon være et avgjørende verktøy for å kunne håndtere krisen på en god måte for ansatte, kunder og merkevaren, og ikke minst i møte med presse og medier.

Profesjonell krisekommunikasjon og pressehåndtering er noe man kan forberede seg på og øve på, for å sikre at din bedrift er godt forberedt på uventede hendelser. Vi kan hjelpe deg med å utarbeide en krisekommunikasjonsplan, trene dine ansatte i hvordan de skal håndtere mediehenvendelser, og gi råd om hvordan du kan kommunisere effektivt under en krise.

Hvis krisen allerede har oppstått, vil du trenger profesjonell rådgiving og operasjonell kraft til å håndtere situasjonen. Da trenger du noen som vet hvordan pressen opererer og som raskt kan bistå din organisasjon.

Ta kontakt for tilbud om bistand med krisekommunikasjon, pressehåndtering, PR og medietrening.

PR og pressemeldinger

Pressemelding er ikke bare et stykke tekst, det er en kanal. Noen ganger kan det være en viktig og effektiv kanal, som trenger godt innhold og et avklart forhold til hvilken jobb pressemeldingen skal gjøre og hvilke målgrupper den skal treffe.

Andre ganger er det mer effektivt og mer hensiktsmessig å jobbe med mer målrettede pressehenvendelser, noe som krever god kjennskap til mediehverdagen, hvordan journalister jobber og hvilke reportere som jobber spesifikt med fagområder eller temaer som er relevante for din virksomhet.

Begge deler har som mål å oppnå fortjent oppmerksomhet i aviser, tv, radio eller andre relevante kanaler. Vi kan hjelpe deg med å fremme din bedrifts nyheter og prestasjoner på en måte som engasjerer medier og publikum.

Ta kontakt for tilbud om bistand med PR, pressemeldinger, pressehåndtering, medietrening og krisekommunikasjon.

Kanalstrategi

Vi kan hjelpe deg med å utvikle en effektiv kanalstrategi som sikrer at din merkevare er synlig der menneskene du ønsker å påvirke er, enten de er sluttbrukere av dine produkter og tjenester eller er B2B-kunder. Dette krever skreddersøm, for "one size doesn’t fit all”. Vi vurderer nøye hvilke kanaler som er mest relevante for din målgruppe, og utformer en strategi for å maksimere din tilstedeværelse på disse plattformene.

Ta kontakt for tilbud om strategisk og operativ bistand med kanalstrategi for egne kanaler, sosiale medier og andre aktuelle plattformer for synlighet.

Ulike typer tekstinnhold

Tekst kan være så mangt. Det er mange kanaler og flater som skal fylles med ulike typer tekstinnhold. Vi kan bistå med å kartlegge, planlegge og produsere ulike typer tekstinnhold. Denne listen er ikke uttømmende, men typisk tekstinnhold som virksomheter trenger er SEO-optimaliserte tekster til nettsider, historiefortelling og content marketing til bruk som annonsørinnhold i medier og bransjepublikasjoner, white papers og mer tekniske eller produktrelasterte tekster. Målet er alltid at tekstene skal være innhold som engasjerer, informerer og overbeviser din målgruppe.

Ta kontakt for tilbud om bistand til tekstinnhold, storytelling, tekster til nettsider, SEO-optimaliserte tekster, white papers, tekniske tekster og produkttekster.

Medietrening

Synes du det er skummelt å snakke med journalister? Blir du stresset hvis du skal stå foran et kamera eller snakke inn i en mikrofon? Har det plutselig dukket opp en mulighet for medieomtale og du ønsker å gjøre maks ut av det?

Vi tilbyr praktisk medietrening for personer og bedrifter som ønsker å forbedre sine medieferdigheter. Vi kan hjelpe deg med å forberede deg på intervjuer, bidra med talepunkter og lære deg hvordan du håndterer vanskelige spørsmål, og gi deg tips om hvordan du kan presentere deg selv og din bedrift på best mulig måte enten når mediene banker på døren eller når du selv har invitert dem inn.

Ta kontakt for tilbud om bistand med medietrening, pressehåndtering, krisekommunikasjon og PR.

Tekst, foto, film, lyd, animasjon

Uansett hva din bedrifts behov er, kan vi skape engasjerende og høykvalitets innhold som fremmer din merkevare. I tillegg til vår egen kompetanse, har vi et nettverk av dyktige samarbeidspartnere innen film, foto, animasjon og lyd som sikrer komplette leveranser, fra idé til ferdig formatert innhold for dine kanaler.

Ta kontakt for tilbud om bistand til tekst, film, foto, lyd og animasjon for din virksomhet.

Podcast

Bør vi også ha en podcast? Godt spørsmål, hvor svaret som oftest er “kanskje”: Podcast kan være en fantastisk kanal for merkevarebygging og innholdsmarkedsføring, men du bør ikke sette i gang uten å ha tatt en god runde med strategi og kreativt idéarbeid. Hvilken jobb skal din podcast gjøre for dine folk, din merkevare eller din bedrift? Vi hjelper bedrifter med å lansere og produsere effektive podcasts som engasjerer lytterne og fremmer merkevaren. Vi kan bistå i hele prosessen, fra konseptutvikling og manusforberedelse til produksjon og distribusjon.

Ta kontakt for tilbud om bistand til å skape, produsere og distribuere podcast.

Innhold, publisering og annonsering i sosiale medier

Sosiale medier endrer seg hele tiden. Det som var lett å gjøre med annonsering og målgrupper i 2019 er ikke det samme nå. Kanalene endrer seg og de profesjonelle verktøyene endrer seg. Dette er ferskvare. Og hvilken rolle skal dine sosiale medier spille i en større kommunikasjonsstrategi? Det er mange typer tjenester som en merkevare eller bedrift kan ha behov for knyttet til sine sosiale medier: Strategi, innholdsproduksjon, publisering, annonsering. Vi kan hjelpe deg med å engasjere din målgruppe, øke din merkevarebevissthet og drive trafikk til ditt nettsted.

Ta kontakt for tilbud om bistand til alt innen organisk og betalt aktivitet i sosiale medier.

Kommunikasjonssjef, markedssjef eller prosjektleder for hire

Er markedssjefen blitt sykemeldt? Har kommunikasjonssjefen tatt barselpermisjon? Dere har så mange prosjekter gående at dere trenger litt ekstra støtte i form av en innleid prosjektleder?

I stedet for å ansette noen midlertidig kan det være fornuftig å leie inn en erfaren leder innen kommunikasjon og marketing eller en prosjektleder som kan komme inn i din virksomhet og bistå for en avtalt periode.

Ta kontakt for tilbud om innleie av kommunikasjonssjef, markedssjef eller prosjektleder.

Internkommunikasjon, kommunikasjonsstøtte for ledere, intranett og employer branding

Internkommunikasjon er undervurdert. Og det har dessverre (og kanskje fortjent) et dårlig rykte i mange virksomheter. Ofte skyldes det at mange produsenter av internkommunikasjon først og fremst informerer - de kommuniserer ikke: Ovenfra-og-ned budskap som bare registreres med et dovent skuldertrekk, og som verken inviterer til dialog eller innbyr til gode leser- og brukeropplevelser. Dermed blir det mye kjedelig info, presentert kjedelig, i generelt uinspirerende kanaler.

Også intranett kan gjøres tiltalende, hvis man tar kanalen på alvor. Trikset er at man må slutte å tenke på det som nettopp internkommunikasjon. Internkommunikasjon kan være mange ting, ofte på én gang: Noen ganger er det nyhetsjournalistikk, noen ganger er det forbrukerjournalistikk, noen ganger er det er infotainment, og noen ganger kan det minne om influencing. Og nesten alltid foregår det en form for historiefortelling.

Vi bistår gjerne med å forbedre din interne kommunikasjon. Et større internkommunikasjonsprosjekt inneholder ofte de samme prosessene som en hvilken som helst annen innholdsprosess.

Vi kan også tilby kommunikasjonsstøtte for ledere i form av rådgiving, enten personlig, i team/avdeling, til ledergrupper og liknende. Vi har også god erfaring med utvikling av intranett og employer branding.

Sammen kan vi styrke samarbeidet og engasjementet innad i din organisasjon.

Ta kontakt for tilbud om bistand med interne kanaler, internkommunikasjon, lederstøtte, utvikling av intranett eller prosjekter knyttet til employer branding.

Digital synlighet og SEO

Alt What’s The Story AS bistår kunder med skal på en eller annen måte bidra til forbedret synlighet, enten kvalitativt eller kvantitativt. Men digital synlighet er også et spesialistfag, som henger tett sammen med en virksomhets kommunikasjonsstrategi, innholdsstrategi og kanalstrategi.

SEO kan forbedres både gjennom tekstarbeid og gjennom teknisk SEO. Dette henger også sammen, så hva som er under panseret på nettsiden din og hva som blir synlig henger sammen. Vi kan hjelpe deg med å optimalisere ditt nettsted og innhold for søkemotorer, og utvikle en SEO-strategi som øker din online synlighet og tiltrekker mer organisk trafikk.

Ta kontakt for tilbud om bistand med digital synlighet, søkemotoroptimalisering av tekster og annen SEO-bistand. 

Vårt nettverk av samarbeidspartnere

What’s The Story har et profesjonelt nettverk av samarbeidspartnere innen film, foto, lyd, grafisk design og teknisk SEO, slik at vi kan tilby komplette løsninger og leveranser fra strategi til innholdsproduksjon, distribusjon og annonsering.

Ta kontakt

Beskriv kort hva du trenger hjelp til eller ønsker tilbud på, så tar vi raskt kontakt med deg for en nærmere prat om hvordan vi kan jobbe sammen for å hjelpe deg og din virksomhet med økt synlighet og bedre kommunikasjon.